New York - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

New York

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

23 Juni 2014 | Nederland, Nederland

Met de trein naar New York gegaan en daar aangekomen op Penn Station, vlak naast Madison Square Garden.
Je staat dan eigenlijk meteen in een enorme mensenmassa en moet je even oriënteren en geestelijk aanpassen op al dat lawaai en alle kleuren.
We gingen op zoek naar een rondrijtoer dat is niet moeilijk want als je met een kaart in je hand staat of je kijkt ietwat verdwaasd om je heen (dat deden we dus) dan staan er zo drie bij je.
Gekozen voor een uptown en een downtown toer, hop on hop off.
Wat opviel is dat het tamelijk veranderd was met drie jaar geleden dat we hier waren.
De gidsen zijn niet meer grappig, zo vragen om fooi bij ieder keer als je uitstapt en dat doe je dan op zo'n toer, en het verkeer zat erg vast op sommige stukken.
Nu was het zondag en veel mensen vrij, dus Central Park was erg druk.
Leuk om te zien hoe de New Yorkers zich ontspannen.
De vijver met bootjes was zo vol dat het meer botsbootjes werden, dus van eventuele romantiek komt niet veel terecht als je naast elkaar op het water drijft!
We hadden niet zoveel tijd omdat we op tijd met de trein terug moesten, maar hebben toch nog veel kunnen zien.
Denise was ook onder de indruk van al dat lawaai en de mensenmassa's.
Als je van de Avenue's wegloopt de zijstraten in wordt het rustiger.
Dan kom je in kleine straatjes waar prachtige huizen staan en leuke winkeltjes zijn.
We wilden ook nog een boottochtje maken en vroegen aan de gids waar de rondvaartboot was. Antwoord: de kant van het water op !?
Heel duidelijk als je aan drie kanten door water omringd wordt......
Enfin, dat hebben we maar niet meer uitgezocht!

Vandaag gaan we op pad naar onze laatste bestemming: Boston.
Daar blijven we drie dagen, dan camper poetsen en inleveren.
Donderdag vliegen we terug naar ons eigen , rustige en vertrouwde kikkerlandje......

• 23 Juni 2014 - 14:15

Gera:

hoi hoi
    Ook bij ons zat het verkeer muurvast, de hop on- hop-off werd bij ons een permanente hop on down-town meer hebben wij niet gezien. hi hi.
    Deze stad was voor ons echt een maatje te groot.
    Veel plezier, tip als je nu dichtbij new york bent heb ook de orange county choppers in de buurt leuk voor de chauffeur. Misschien ligt het wel op je route.
    Have Fun en doe een vestje aan als je uitstapt in Nederland het is hier maar 22graden dat ben je niet meer gewend.
    xxxxgroetjes Hans en Gera

• 25 Juni 2014 - 08:26

Jo:

Halo, hop-on hop-off in Messeugne zit het ook muurvast met vissen die op JP wachten!
    Oh wat vliegt de tijd snel...... en ik kom nu pas toe aan een tweede berichtje naar jullie.
    Hier alles 'bon' en zo te lezen over alle leuke belevenissen, bij jullie ook. Goede reis en lieve groet uit het mooie Bourgondië.