Hooverdam - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu Hooverdam - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marianne - WaarBenJij.nu

Hooverdam

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 Juni 2014 | Nederland, Nederland

Gisteren een hele dag met een airco bus op pad geweest.
We hadden de tour een dag eerder besproken en de dame had verteld dat we ergens op een west parking lot achter een of ander hotel moesten wachten , om 8.40 uur!
Om 8 uur van camper gegaan en gaan zoeken.....
Na veel gevraag , gewijs en niet begrijpende blikken toch iets gevonden maar de bus kwam pas een half uur later , over negenen.
Eerst werden met nog veel andere mensen naar het kantoor gereden waar je moest betalen en als een schoolklasje werden opgesteld om uitleg te krijgen.
Daarna een blauw polsbandje om, dan hoor je erbij en hop hop de bus in.
De reisleider begon van alles uit te leggen maar de beste man was nauwelijks te verstaan.
We vingen wat flarden op en een wat ouder stel naast ons begreep er helemaal niets van.
Ze zeggen veel van " you guys dit en you guys dat" maar we waren op pad.
Eerst naar een chocoladefabriek, verplicht nummer en even ooo en en ah en in de cactustuin aldaar en toen naar de Hooverdam.
Geweldig bouwwerk , heel indrukwekkend en we mochten naar binnen tot diep onder de rotsen waar we werden opgewacht door ene Tom, die er geen zin in had die dag.
Op uiterst belerende toon werden we tegen de muur gezet op een rijtje en kregen instructies en uitleg.
Veel grapjes over de houdbaarheidsdatum maar wij keken vooral onze ogen uit.
Vooral Denise die dit nog nooit gezien had!
Eenmaal weer buiten was het bloedheet, 41 graden dus fluks de schaduw in en later weer de bus in naar Lake Mead.
Daar een boottochtje gemaakt inclusief lunch, heerlijk op het water.
Het oudere stel uit de bus ging het allemaal te snel en ze zagen er vermoeid uit. Ze moesten wel lachen om JP die de onverstaanbare reisleider imiteerde en zeiden dat we terrible waren!
Ik zei dat we uit Nederland kwamen , dat verklaart alles!
Veel lol gehad, Amerikanen hebben veel humor!
Het zijn ook harde werkers, de hele dag bezig met van alles.

Vandaag, het is nu bijna 8 uur in de morgen, een was en poets dagje , vanavond nog even naar de Strip om de fonteinen van het Bellagio te zien en morgen vertrekken we naar de Grand Canyon.

Bedankt voor al jullie reacties!
We hebben niet altijd goed internet en met de fotoos oploaden is ook nog even moeilijk maar ik blijf het proberen.
Vanuit een nu al bloedheet Las Vegas : gegroet lieve familie en vrienden en fijne Pinksterdagen
Tot het volgende verslag!!!

• 09 Juni 2014 - 00:24

Judith :

Hey lieve luitjes,

Wederom een leuk verslag. Ik zie dat al voor me dat belerende toontje en gedrag van die gidsen. Ik moet ook altijd zo lachen als ik van die groepen zie die braaf achter zo'n reisleider met zo'n parapluutje of een lullig vlaggetje aanhobbelen. Arme mensen! Hahah en dus zie ik jullie drietjes al staan...echt iets voor jou Marianne ( maar niet heus!) en JP zal dan inderdaad "terrible' zijn. Maar het gaat om de ervaring, ja toch!? Hier in NL ook erg warm, maar we redden het net tot de 25 -28 graden, dus we hebben qua temperatuur medelijden met jullie, maar voor de rest zijn we stik jaloers! Jullie ook fijne Pinksterdagen en tot het volgende verslag.

Liefs, Judith